Zitate und Sprüche von Sidonie Gabrielle Colette

Colette war eine französische Schriftstellerin, Varietékünstlerin und Journalistin. Sie bekam als erste Frau in Frankreich ein Staatsbegräbnis.

Die schönsten Zitate und Sprüche

Was für ein wunderbares Leben ich hatte! Ich wünschte nur, ich hätte das früher realisiert.

What a wonderful life I've had! I only wish I'd realized it sooner.

Positive SprücheSidonie Gabrielle Colette
 
Kommentieren 

If I can't have too many truffles, I'll do without truffles.

Sidonie Gabrielle Colette
 
Kommentieren 

Sit down and put down everything that comes into your head and then you're a writer. But an author is one who can judge his own stuff's worth, without pity, and destroy most of it.

Sidonie Gabrielle Colette
 
Kommentieren 

The faults of husbands are often caused by the excess virtues of their wives.

Sidonie Gabrielle Colette
 
Kommentieren 

Eine glückliche Kindheit ist keine gute Vorbereitung auf menschliche Kontakte.

A happy childhood is poor preparation for human contacts.

Sidonie Gabrielle Colette
1
Kommentieren